07/03/2025
Ընդհանուր առմամբ, վերամշակված անվադողերի ձևավորված քանակը յուրաքանչյուր երկրում հասնում է միլլիոնների: Տոննաներով անվադողերի այրման ժամանակ մթնոլորտ է արտանետվում մոտավորապես 270 կգ մուր և 450 կգ թունավոր գազեր: Մթնոլորտ են արտանետվում բենզոպիրեն, մուր, դիօքսին, ֆուրան, պոլիարոմատիկ ածխաջրածիններ, պոլիքլորացված բիֆենիլներ (ՊՔԲ), քրոմ, մկնդեղ, կադմիում և այլն:
Անվադողերի պիրոլիզը թույլ է տալիս պահպանել շրջակա միջավայրը և դուրս հանել արժեքավոր նյութեր.
Անվադողերի վերամշակումը օգնում է պաշտպանել էկոլոգիան:
Ժամանակակից պայմաններում ավտոմեքենաների քանակի նման տեմպերով աճի հետ կապված վերամշակված անվադողերի քանակը ավելանում է յուրաքանչյուր տարի, որը ժամանակին չվերամշակելու պատճառով կարող է շատ լուրջ բնապահպանական խնդիրներ առաջացնել:
Շատ կարևոր նշանակություն ունի այն մեթոդը, որի օգնությամբ իրականացվում է անվադողերի վերամշակումը: Այրումը տվյալ պարագայում լավագույն լուծումը չէ:
Անվադողերի այրման պարագայում մթնոլորտ են արտանետվում մեծ քանակությամբ մուր և այնպիսի թունավոր նյութեր, ինչպիսին են.
Մեկ տոննա անվադողում պարունակվում է մոտ 700 կգ ռետին, որը կարող է կրկնակի օգտագործվել վառելիքի արտադրության մեջ:
Անվադողերի պիրոլիզ
Վառելիքի ստացման համար անվադողերի վերամշակման համար կիրառվում է պիրոլիզի մեթոդը: Դա տարբեր օրգանական միացությունների ջերմային քայքայումն է՝ առանց օդի միջամտության: Պիրոլիզի մեթոդով իրականացվում է նաև բժշկական, կենցաղային և էլեկտրոնային թափոնների օգտահանումը: Անվադողերի վերամշակումը պիրոլիզի մեթոդով արդեն վաղուց օգտագործվում է տարբեր երկրներում: Էկոլոգիապես մաքուր օգտահանմանը զուգահեռ այդպիսի վերամշակումը կարող է բավականին լավ եկամուտ բերել:
Պիրոլիզի սարքի կառուցվածքի մեջ մտնում են.
Անվադողերի վերամշակումը և օգտահանումը տեղի է ունենում մի քանի փուլերով.
Օգտահանման համար նախատեսված անվադողերը ուղարկվում են հումքի պահեստ:
Եզրային կտրվածքի մեքենայի օգնությամբ անվադողերը տարանջատվում են եզրերի և պահպանաշերտերի՝ հումքային զտիչներում ավելի խիտ դասավորության համար:
Զտիչը լցվում է հումքով, փակվում է փականով և իջեցվում է պիրոլիզային վառարանի մեջ, որի մեջ տաքացվում է մինչև 450°С ջերմաստիճան: Ռետինների ջերմային քայքայման ընթացքում անջատվում է պիրոլիզային գազ, որը, անցնելով սառնարանի միջով, խտանում դառնում է պիրոլիզային յուղ: Գազի մի մասը մատկարարվում է վառարան և օգտագործվում է պիրոլիզի գործընթացի շարունակության համար:
Պիրոլիզի գործընթացի ավարտվելու ժամանակ զտիչը դուրս է հանվում վառարանից և դրա փոխարեն տեղադրվում է մյուս զտիչը՝ հումքով:
Պիրոլիզի գործընթացից հետո զտիչի մեջ մնում է պիրոլիզային ածխածին և մետաղական լար: Զտիչի սառելուց հետո այն դատարկվում է՝ մետաղական լարը անջատվում է պիրոլիզային ածխածնից:
Հեղուկ վառելիքը (պիրոլիզային յուղը), պիրոլիզային ածուխը և մետաղական լար ուղարկում են պահեստ, որտեղ մթերքները պահվում են մինչև սպառողին ուղարկվելը: